TEST TYTUŁU...

jak zamówić tekst

JAK ZAMÓWIĆ TEKST? 7 WAŻNYCH WSKAZÓWEK!

Jak zamówić tekst, który skutecznie „przemówi” do klienta? Oto 7 wskazówek o których warto pamiętać podczas składania zamówienia:

 
1. Podawaj zawsze jasne i konkretne wytyczne. 
 
O tym była już mowa w poprzednim wpisie, ale powtórzeń tej kwestii nigdy zbyt wiele. Im więcej szczegółów, tym szybsze i bardziej precyzyjne wykonanie. Jeżeli masz problemy z określeniem najważniejszych cech tekstu, poproś wykonawcę o brief/formularz zamówienia.
 
2. Określ cechy grupy docelowej.
 
Jak możesz scharakteryzować potencjalnego czytelnika tekstu?
Do kogo ma dotrzeć przekaz reklamy? Kim są Twoi klienci i jakiej reakcji od nich oczekujesz?
 
3. Określ własny budżet i objętość tekstu.
 
Przy planowaniu ściśle określonego wydatku, warto podać wykonawcy górną granicę objętości tekstu. Dzięki temu unikniesz nieprzewidzianych kosztów a piszący będzie mógł wygodniej rozplanować układ materiału.
 
4. Zapoznaj się z portfolio wykonawcy.
 
Jeżeli możesz, unikaj zamawiania tekstu (a także innych materiałów z tzw. branży kreatywnej) „w ciemno”. Poproś wykonawcę o portfolio, referencje lub linki do dotychczas opublikowanych treści. Przegląd realizacji pozwoli na lepszą orientację w doświadczeniu wykonawcy i pomoże w podjęciu ostatecznej decyzji.
 
5. Nie rezygnuj z umowy.
 
Chcesz zlecić wykonanie drobnego projektu i nie masz czasu na podpisywanie zbędnych dokumentów? Dla dobra obydwu stron warto zadbać o umowę nawet w przypadku małych zleceń. Standardowa umowa o wykonanie projektu (dla freelancera: umowa zlecenie, umowa o dzieło) zabezpiecza m.in.: zakres prac, płatności, terminy i kwestie, związane z  prawem autorskim. 
 
6. Pytaj o szczegóły i wyjaśniaj wątpliwości przed zleceniem projektu.
 
Terminy wysyłki tekstu, ilość dozwolonych poprawek, forma rozliczenia – każdy z tych elementów musi zostać określony jak najwcześniej.
 
7. Nie śpiesz się!
 
Jakkolwiek to nie brzmi, pośpiech bywa najgorszym doradcą przy składaniu zamówienia. Projekty „na wczoraj”, „na już”, bez jasnych wskazówek i wspólnych ustaleń, mają nikłe szanse na realizację. Daj sobie czas na analizę pomysłów i oczekiwań. Gdy ustalisz wytyczne – przejdź do działania.
 
*
 
 
Wstecz